Lepedőből varrt új holmik

Az elszakadt lepedőket - ha van még hasznosítható része - általában elteszem, hogy készítsek belőle valami újat. Nem szoktam túlbonyolítani, ebben is, mint sok másban az egyszerűség híve vagyok. Jellemzően párnahuzatokat, terítőket vagy tárolót varrok. A díszítéshez korábban textil festéket használtam, mostanság viszont a textil filctoll a kedvencem, mert gyors és könnyű a használata, s az eredmény is szuper. 



A lepedők ép részeiből kiszabtam a párnahuzatokhoz szükséges méretű anyagot. A párnák töltetét régebbi díszpárnákból szedtem ki, melyek a huzatokkal együtt kerültek megvarrásra, s a többszöri mosás során összeálltak. A négy párnából kiszedett töltet kettő új párnához bizonyult elégnek.


Miután az anyag három oldalát összevarrtam, textil filctollal készítettem el a feliratot. 


Az anyag hátoldalára fóliát helyeztem, elkerülve az esetleges tinta átütést. S végül szabad kézzel felrajzoltam a szavakat. 


Mielőtt a huzatba helyeztem volna a töltetet sütőpapíron átvasaltam a feliratot, hogy fixáljam. Így mosáskor biztosan nem fog elmosódni a tinta. Majd bevarrtam a negyedik oldalt is. 


A régi párnák sok-sok évig a lakás részei voltak -korábbi bejegyzéseimben is gyakran feltűntek-, viszont az új letisztult fehér párnáim most sokkal jobban tetszenek. 


Korábbi, textil festék használatával kapcsolatos bejegyzéseimet ITT és ITT olvashatjátok.

A lepedőkből terítőket is szoktam varrni, igazából ebben aztán tényleg semmi nehézség nincsen 😃, szabás után beszegem az anyag oldalait, vagy, ha több kisebb méretű ép anyagot kapok, az asztal méretének megfelelően összevarrom, majd szegem. Ha nagyon precíz szeretnék lenni, a beszegésre váró oldalakat először levasalom, így pontosabban tudom az irányt követni. 




A legújabb textil tárolómban papírokat tartok. A lepedőből csíkokat vágtam, az egyes csíkokat oldaluk mentén összevarrtam. A kapott anyagdarabokat "összefontam", mintha kosarat készítenénk. Ez lett a tároló egyik oldala, hátsó oldalára csak szimplán rávarrtam az anyagot, valamint akasztó fület kapott még. 


A hajtogatott felületet szintén textil filctollal dekoráltam.


Lepedők mellett, selejtezett ruhadarabokat is felhasználok időnként dekorálásra, vagy készítek belőle valamit. Legutóbb befőttes üveget dobtam fel egy régi felsőm ujjvégéből levágott darabbal, melyben most az ecseteimet tartom. Erre kiválóan alkalmas lehet még egy zokni felső része is 😁



Megjegyzések