Karácsonyi díszek gyurmából


Idén a díszek egy részét magam készítem. Az egyik alapanyagnak a levegőn száradó gyurmát választottam. Ezidáig még nem dolgoztam vele, de azt tudom mondani, hogy nagyon jó választás volt. Az alábbiakban megosztom veletek tapasztalataimat.




1 kg.-os gyurmát vásároltam, ennek kb. a felét használtam fel. Ebből a mennyiségből 40 db. díszt tudtam készíteni. Illetve 5 db. sajnos tönkre ment, eltört, mert túl vékonyra gyúrtam a gyurmát. 



A használati útmutatóban javasolják a vizes kézzel való dolgozást, nos én ezt kihagytam és enélkül is jól működött, jól dolgozható volt. Első körben egy kis darabot levágtam és szemre elkezdtem nyújtani. Ebből adódtak később a problémák :), ugyanis érdemes vastagabbra hagyni a gyurmát. Olyan 5 mm-es méretre gondolok, az ennél kisebb - 1 vagy 2 mm-es méretű anyag sérülékenyebb.
Egy régi függönydarabot is elővettem és belenyújtottam az anyagba, így egy rusztikus felületet kaptam.



A formákat karácsonyi sütikiszóróval vágtam ki és egy szívószál segítségével lyukat szúrtam a formákba.




A kiszúróformákból a gyurma könnyen kivehető volt.



Ezután 24 óra száradás következett. Száradás után a gyurma kifehéredett.
A vékonyabb gyurmák ugyan hamarabb száradtak, de a festés és csiszolás során sérülékenyebbek is lettek, így úgy gondolom érdemesebb vastagabbakat készíteni. 
Ahhoz, hogy az oldalai simábbak legyenek és az egyenetlenségeket eltávolítsam egy finom szemcséjű csiszolópapírral megcsiszoltam. 
Festéshez tört-fehér, country zöld, fehér, sötétbarna és bronz színeket használtam (Pentart termékek). Szivacsecsetet használtam a festéshez. Mindkét oldalát átfestettem az alapszínnel, majd a függöny mintával díszített felületen egy másik színnel a szivacsecsetet végighúztam a rusztikus felületen. Ezzel a technikával kopottas hatást értem el.

Idén a karácsonyi dekorációban a föld színeket preferálom.






A díszekbe organza szalagot és kötöző madzagot fűztem akasztóként.








Megjegyzések