Potpourri zsákot készítettem, avagy varrni tanulok

Karácsonyra kaptam a páromtól egy Singer varrógépet (Tradition 2263). Már nagyon régóta vágytam rá, bár varrni nem tudtam. Most sem igazán, de az alapokat már kezdem elsajátítani. A kezdet elég nehéz volt, s többször szereltem szét, mint varrtam volna vele. Azonban ennek az az előnye, hogy teljesen elsajátítottam a gép felépítését, a hiba feltárását és javítását :). 
Kezdetben nekivágtam egy párna huzat elkészítésének, ami tényleg csak gyakorlásnak volt jó. Az öltések itt-ott ferdék lettek, a szabás hagyott némi kívánni valót, de ez egyáltalán nem szegte a kedvem. Óriási öröm volt, mikor végre sikerült elkészítem az első gomblyukat :). 

Egy kis gyakorlásként készítettem potpourris zsákokat.



A zsákokat maradék szoknya anyagból szabtam ki. A szoknya anyagáról a korábbiakban itt írtam. 



A zsákokra a Potpourri szót láncöltéssel felhímeztem, de előtte grafit ceruzával az anyagra írtam.



A láncöltéseket kézzel hímeztem fel (a varrógéphez nem tartozék a hímző talp, de lehet hozzá külön vásárolni - bár ebben az esetben tökéletesen működik a kézi hímzés). Kék és rózsaszín hímző fonalakat használtam.
A hímzéssel kapcsolatban fel kellett elevenítsem a régi tudásom, mert utoljára úgy emlékszem gimnazista koromban technika órán csináltam ilyesmit :). A fonalak még abból a korszakból maradtak meg, de még mindig jó a minőségük. 





A zsákok egyik oldalára felkerült a hímzés, majd további dekorálását textilfestékkel és "fali nyomdával" folytattam. A nyomdakészletet a Tchibo-nál vásároltam leértékelve januárban, most jelenleg nem kapható. Ugyan fali nyomdakészlet néven szerepel, de a falakon túl bármire lehet vele nyomdázni. (ITT megtudjátok nézni)

A Pentart-tól barna színű textilfestéket használtam. A tégelyből egy vastag kartonpapírra öntöttem a festékből, ecsettel szétterítettem és ebbe belenyomtam a nyomdázót, majd ezután a textilre. Érdemes előtte kipróbálni egy anyagdarabon, hogyan viselkedik. Az én esetemben inkább finomabb mozdulatokra volt szükség, mert erősebb nyomásnál szétfolyt a festék.





A nyomdázók habszivacsból készültek és vízzel kimoshatóak, száradás után újra használhatóak.
Végül rögzítésként a mintát sütőpapíron keresztül átvasaltam.


Ezután következett az oldalak összevarrása. Fentebb említettem, hogy a szabással vannak gondjaim, ez most is így volt. Nem hagytam elég anyagot az összevarráshoz, így az anyagvég eldolgozása kimaradt. Ezt úgy oldottam meg, hogy a varrás mentén a  kilógó szálakat elégettem egy öngyújtóval és reménykedtem, hogy nem bomlik tovább :). 
Egy 30°-os mosás következett. A textilfesték nagyon jól bírta, viszont két helyen megbomlott a varrás, úgyhogy azt kézzel korrigáltam.



A zsákok felső részébe organza szalagot fűztem egy zsákvarró tű segítségével. Ez az anyag elég rugalmasnak bizonyult, s jól bírta a szalag áthúzását. A szalag segítségével össze lehet húzni a zsák száját és fel is akasztható.



A zsákokba az F&F Home vanília illatú potpourri-ja került.




Megjegyzések