Befőttes üveg vagy váza?

Születésnapomon párom szép virágcsokorral lepett meg. Szétszedni nem volt szívem a csokrot, de mérete miatt csak egy öblösebb befőttes üvegben fért el. Így úgy döntöttem, hogy majd készítek befőttes üvegekből vázát, de mire időben idáig eljutottam a virágok nagy része már nem volt friss. Azért maradt néhány menthető, szóval elkészültek az új vázáim is.



Kiválasztottam három befőttes üveget és kezdődhetett az átalakítás. Az üvegeket átmostam, ablaktisztítóval a külsejét áttöröltem, hogy teljesen zsírmentes legyen. 


A színeket illetően mostanában a letisztult világos színek állnak közel hozzám. Így abban biztos voltam, hogy az alap szín az a fehér lesz. Viszont teljes egészében nem akartam lefesteni, ezért a csíkok mellett tettem le a voksom. A csíkok eléréséhez celluxszal körbetekertem az üvegeket. Maszkolószalag nem volt itthon, de erre a célra a cellux is jó.


A lefestendő csíkok különböző méretűek lettek, vékonyabb és vastagabb is. Először alapoztam, majd akril fehér festékkel kettő rétegben lefestettem az üveget. Száradás után matt lakkal fixáltam. Gondolkodtam üveg festékben is, de valahogy nem találtam olyan megoldást, ami az elképzeléseimhez igazodott volna, így maradtam az akril mellett.



Száradás után a celluxot leszedtem, s ezzel készen voltam a csíkos mintával. Mindhárom üveget dekoráltam kötöző madzaggal, az üvegek "száját" áttekertem vele. Az egyik üveg festetlen felületére ragasztó lakkot (Kreatív hobbi - ragasztó lakk) kentem fel és áttekertem a kötöző madzaggal.





A második üveget csipkeszalaggal dekoráltam. A szalagba belefűztem a kötöző madzagot, körbetekertem az üvegen és a hátulján megkötöttem.





A harmadik üveg szimplán csíkos maradt.





Virágokkal töltve:




Megjegyzések