Vendégszobából kamasz szoba

Néhány hónapja, amikor végeztem a vendégszoba kialakításával az életünk úgy alakult, hogy kezdhetek valami újban gondolkodni. Ez számomra minden szempontból jó hír volt: elsődlegesen bővült a családunk, másrészt ismét foglalatoskodhattam az otthonrendezéssel, amit szeretek 💕. Párom gyermeke felvételt nyert lakóhelyünk egyik középiskolájába és hozzánk költözött, így a vendégszobát kamasz szobává alakítottam. Izgalmas feladat azon gondolkodni, hogy vajon milyen berendezésre lesz szükség, mi az, amitől otthonos, de mégis vagány lehet a szoba, figyelembe véve a helyiség adottságait, az igényeket és azt, hogy a használó milyen színeket, tárgyakat, formákat szeret. 




A szoba picike, mindössze 6,8 m2 és a kiinduló állapotában egy kétszemélyes ágy uralta. Mivel a szobának ki kell szolgálnia több tevékenységet is, így az ágy mindenképpen, ki kellett hogy kerüljön. A nappali-étkező-háló térben lévő kanapéval cseréltük meg. A kétszemélyes ágy most az új helyén domináns, amit mindenképpen takarni/tompítani kell. Ez egy következő feladat lesz.  


A kis szoba rendelkezik beépített szekrénnyel, ami nagy és praktikus, de csak egy részét tudtam felszabadítani az érkező holmik számára: itt kaptak helyet a ruhák, cipők, táskák. A beépített szekrény dekorálásáról korábban már írtam, melyről Itt olvashattok. A személyes tárgyak elhelyezéséhez szükség volt új tárolóra. A helyzetet az nehezíti, hogy bérlemény lévén a szoba falaira rögzíteni nem lehet, tehát azzal kellett gazdálkodnom, ami van. Olyan módon kialakítani a teret, hogy legyen tároló, íróasztal, de ne legyen zsúfolt hatása. 


A színeket illetően szívesen megszabadulnék a sárga falaktól, de ezt sem tehetem, így igazából csak tompítani tudom. Igények esetében a narancssárga, sárga szín és az íróasztal merült fel. Mindezeket összevetve elkezdtem a tervezgetést, mérést, sakkozást 😅. A kanapé adott volt, a tároló bútorokat, az íróasztalt és a kiegészítők egy részét az Ikeából szereztük be. Tároló tekintetében az EKET termékcsaládban láttam fantáziát: kiszolgálja a kis helyeket és a későbbiekben más összeszerelési móddal is felhasználható. Az íróasztal választásom FJÄLLBO termékre esett legfőképpen a kis mélysége miatt. Pont akkora, amire nekünk szükségünk volt.


A szekrény elég helyet biztosít a személyes tárgyaknak és a későbbiekben majd az iskolai könyveknek, holmiknak. Az íróasztalra a számítógép került. A kanapéra textíliákat raktam - lelőhely: Pepco -, mert a világos színű, plüss anyaga mindent vonz, aminek nincs ott a helye 😁. Gondolom nem mondok újat a hosszú hajszálakról... 


A beépített szekrény dekortapaszos frontjai, illetve egyelőre a fali tapasz keretek is maradtak. Ide a későbbiekben posztert szeretnék majd rakni, szigorúan akasztó megoldással. 😊


Az íróasztal széke átmeneti megoldás. Ide egy kényelmes, de kis méretű darabot szeretnénk, ami strapabíró is egyben. Még nem találtam meg. 


Az én személyes kedvenceim a malacka, a szennyes tároló és az íróasztal lámpa. 
A gyerkőc véleménye szerint nagyon kényelmes, otthonos és jó érzés a szobájában lenni. Kell ennél több? 😍


Megjegyzések