Február: Textilek

A februári hónap teendőit a textilek köré szervezem. Főleg a varrással fogok foglalkozni: új és régi textilek felhasználásával. A varrásra mindig is mumusként gondoltam, mert soha nem úgy sikerült a végeredmény, ahogyan azt elképzeltem. Miután a kézi varrás alapjait megtanultam anyukámtól és űztem évekig, úgy gondoltam, hogy eljött a mumus leküzdésének az ideje is. Kaptam néhány évvel ezelőtt egy alap varrógépet és a használatát gyakoroltam, sokat, nagyon sokat. 



Az egyáltalán nem volt célom, hogy profi, vagy akár elfogadható szintre emeljem tudásom, saját kútfőből varrogattam több kevesebb sikerrel. Valahogy ezen a területen inkább a szórakozást tartottam szem előtt, minthogy komolyabb darabokat is előállítsak. Emlékszem gyerekkoromban kitaláltam, hogy anyukám leselejtezett szoknyájából párnát készítek magamnak, nos a párna elég amorf, mondhatni csúnya lett 😂. 


A szabás, mérés, tervezgetés helyett általában szemre belőttem az arányokat, nah ez nem mindig sikerült, így nem is lett olyan precíz, amit készítettem. 😁 Ez a mai napig így van, szóval nagyon bonyolult és precizitást igénylő darabokat itt nem fogtok most találni, kifejezetten a lakásban, vagy személyes használatra alkalmas egyszerű egy-egy darabot fogok mutatni. Inkább textilek újrahasznosításával és kevés vásárolt új textillel fogok dolgozni. Kiegészítésként fonalat, textil festéket vagy tollat is szoktam használni. 


Először itthon körülnézek, mely selejtezett textileket tudom felhasználni, ezzel együtt a ruhákat is felülvizsgálom. Például lepedőkből nagyon jó párnahuzatot, tárolót, terítőt lehet készíteni. Öröm is, hogy valami régiből, valami újat alkottunk és nem dobtuk ki. Terveim között szerepel, hogy sminktartót varrok és egy régi takarót újítok fel. Az utóbbihoz viszont új textilt fogok vásárolni.

Végül nézzük a témákat összegezve:
Textilek selejtezése
Varrás az újrahasznosítás jegyében 
Új textil új funkcióval
Fonalak és egyéb kiegészítő lehetőségek felhasználása

Hamarosan érkezem a részletekkel és igyekeznem kell a teendőkkel, mert mindjárt vége a februárnak, haha 😉.




Megjegyzések