Január: rendszerezés

Év elején elhatároztam, hogy minden hónapot egy téma köré szervezek, s ennek mentén haladva valósítom meg a lakással kapcsolatos ötleteimet. A januáré a rendszerezés és a selejtezés lett. Az első hónapban úgy érezzük, hogy kötelező rendet rakni. Olyan ez, mintha közben a lelkünket is rendeznénk, selejtezéskor elengedünk tárgyakat, fellélegzünk, több helyet teremtünk. Azt gondoltam, hogy jobb ezen túlesni még év elején, majd jöhetnek az új ötletek. 



Egyébként szeretek rendszerezni, szóval nekem nem jelent szenvedést és nehézséget. Év közben is igyekszem fenntartani az egyensúlyt. Nem vagyok egy gyűjtögető típus, inkább olyan holmikat teszek el, amiben látok még fantáziát újra felhasználásra, de ha egy éven belül nem kezdek vele semmit, akkor megválok tőle, mert vélhetően ez a következőben sem fog megtörténni. A sok tárgy, ruha szerintem nyomasztó, s átláthatatlan, mindezekből a minimális mennyiségre törekszem. Viszont ételt nagyon nem szeretek kidobni, elég rosszul érzem magam miatta, s törekszem arra, hogy annyi mennyiséget vásároljunk, amit tényleg meg is eszünk. Sajnos ez nem mindig jön össze...erre még mindig jobban oda kell figyelnem. 
Azonban van néhány terület, melyeket elhanyagoltam az utóbbi években, hónapokban. Ezek eléggé zavarnak most már ahhoz, hogy foglalkozzak velük. 

Rendezésre váró területek: 
Papír dokumentumok/személyes tárgyak
Hobbi kellékek
Konyhai alap, száraz élelmiszerek
Digitális tárhelyek


Selejtezést követően igyekszem a vásárolt dolgok mellett, költséghatékony megoldásokat is keresni az új tárolásra: meglévő üvegek, dobozok, textilek felhasználásával. 


Először a papír dokumentumokkal kezdem, merthogy az egyik fonott tárolóból a papír rengeteg szó szerint már kifolyt 😆. Beszereztem egy iratmegsemmisítőt és nekiesek, nah ez viszont nem lesz olyan mókás... Majd, ha ezen túljutottam szépen sorban következik a többi terület. 


Most megyek és "darálok" 😂, egyszer majd csak jelentkezem!

Megjegyzések