Karácsonyi csillagok



Ennek a karácsonyi csillag dekorációnak az elkészítését azért is választottam, mert amellett, hogy jól mutat, könnyen és gyorsan el tudtam készíteni még a "finish" előtt.
A felhasznált alapanyagok mind rendelkezésre álltak itthon, kivéve az organza szalagot, melyből csak néhány centire volt szükségem a rögzítéshez. Azt hobbi boltban megvettem.




A csillag sablont letöltöttem és kinyomtattam vastagabb karton papírra. Miután kivágtam a formákat, metál barna és kék dekor filctollal (Giotto) színeztem be, illetve hagytam meg fehér csillagokat is. 


Szükségem volt olyan fonalra, amelyre rögzíthetem a csillagokat, ahhoz, hogy le tudjam lógatni. Ehhez régi hímző fonalat használtam. Lemértem, hogy körülbelül milyen hosszúságra akarom lelógatni a dekorációt és azt a méretet négyszer vettem. A lemérés nálam általában szemmértéket jelent, emiatt néha bajba is kerülök :), de most rendben volt. Azért vettem a méret négyszeresét, mert a jó öreg sodró technikát alkalmaztam, ahhoz, hogy megfelelő vastagságú fonalat kapjak. Ezután a fonalat az ajtó kilincsére akasztottam és elkezdtem a sodrást.


Amikor már kellőképpen megsodortam egy gyöngyöt húztam át rajta. A gyöngyöt a közepére helyeztem és kettéhajtottam a fonalat. Eddig végig kifeszítve tartottam, majd ezután elengedtem a középpontjánál, de a végeinél továbbra is fogtam. A fonal magát sodorta tovább. A végét leakasztottam a kilincsről, s a fonal másik végével együtt görcsöt kötöttem rá. A végén maradt meg plusz ráhagyás, ami akasztóként szolgálhat. 
Így kaptam egy megfelelő vastagságú és szép fonalat.



A fonalra a csillagokat felragasztottam hobbi ragasztóval (Pentart). A csillag egyik felét átkentem ragasztóval, ráhelyeztem a fonalat, s majd arra a másik csillagot. És így tovább a többit is. 



Én három csillag dekorációt késíztettem, melyeket organza szalaggal rögzítettem. És tádám, már készen is van.:)





Megjegyzések