A kerti hinta megmentése

Augusztusban albérletbe költöztünk. A házikóhoz tartozik egy kis kert akác fákkal és némi átalakításra váró feladattal. Ilyen volt a kertben nem túl hívogató képet mutató kerti hinta váza is. Úgy döntöttünk adunk neki még egy esélyt - igaz más választásunk nem is nagyon volt, hisz albérlet lévén nem kidobható... :) -.



A váz állapota annyira nem volt rossz, "csak" a felső elem billeget, néhol instabilnak tűnt, így azt megerősítettük kettő darab csőbilinccsel. Megtisztogattunk, a rozsda nagyját eltávolítottuk és kezdődött a festés. 


Tengerész stílust álmodtam meg, így a kiválasztott alap szín a piros lett. Hammerite festékkel kettő rétegben került átfestésre.


A háttámlát és az ülőlapot OSB lapokkal oldottuk meg. Az OBI-ban méretre vágattuk és egy-egy oldalán - szintén csőbilincset használva - rögzítettük. Az OSB lapokat OBI saját-márkás kültéri zománc festékkel átfestettem. Meglepő módon nagyon jól fedett és egy rétegben elegendőnek is találtam. Ahhoz, hogy elég biztos legyen a rögzítés, még kötéllel is hozzáerősítettük a lapok alsó részeit a vázhoz. A rögzítéshez az OSB lapokba lyukakat fúrtunk. 


A lapok széleit farmeranyaggal beborítottuk és szegecsekkel rögzítettük, mert préselt fa lévén hajlamos esetleg a bőrt megkarcolni.




A párnázott huzat napozóágyra készült, ezért hosszabb is lett, mint az ülőfelület mérete, így a felesleget levágtam és elvarrtam. Az oldalsó részeken átvarrtam a rögzítő madzagokat, hogy könnyebb és egyszerűbb legyen rákötni a csövekre. (Most már a szél sem tudja lefújni).  




A diófa alá helyeztük, jó itt pihenni :)





Megjegyzések