Dolgozósarok kis költségvetésből - Az íróasztal első élete

A dolgozósarok tervezésekor említettem már nektek, hogy jelenleg egy íróasztal árválkodik dolgozó térként. Ez az íróasztal gyerekkorom bútora és van benne "anyag", vagyis elég nehéz :). Tavaly szeptemberben már átesett egy festésen, aminek egy része jelenlegi terveimben meg is marad. Most megmutatom nektek, hogyan alakítottam át.





Az asztalt  megtisztítottuk (korábban garázsban állt évekig) és a lehető legtöbb darabra szedtük szét. Alaposan átcsiszoltuk: gépi és kézi csiszolással is.




Ezután következhetett a számomra izgalmas rész: a festés. Egy rétegben lealapoztam, az alapozás kihozta a rejtett, kevésbé látható bútor hibákat is, amit mestertapasszal javítottam.



Finom csiszolás után következhetett a második alapozó réteg. Az alapozáshoz Trinát univerzális alapozót használtam. A rétegek között 12 óra száradási idő javasolt. 


Fedő festéknek matt fehér zománcfestéket választottam, szintén a Trináttól. Két rétegben kentem fel, a rétegek között 16 órás száradási idő javasolt, illetve a végleges száradása 24 óra. Először ecsettel vittem fel a festékréteget, majd áthengereltem, bár tulajdonságaként megjelölték a jól terülő képességet, de én biztosra akartam menni: így a hengereléssel szép és egységes felületet kaptam. 

Az íróasztal lapját ezután rombusz mintával díszítettem. Kimértem és felrajzoltam a vonalakat, majd maszkolószalagot ragasztottam a vonalak mentén. Így a leragasztott rész festés után fehér marad, a rombusz alakzat pedig country zöld színt kapott, ehhez a Pentrart dekorfesték termékét használtam.




Száradás után lehúztam a maszkolószalagot és hobbi matt lakkal kentem át a felületet, kettő rétegben. 


Az íróasztalnak kettő fiókja volt eredetileg, amit megszüntettünk és a fiók lapokból készítettünk egy ajtót. A fiók lapjait leszedtük, fatiplikkel összeillesztettük, ragasztóval rögzítettük. Zsanérral felszereltük, valamint egy mágneszár is biztosítja a jó záródást. Az ajtó is rombusz mintát kapott és új üveg bútorgombokat a Butlerstől
Hasonló bútorgombokat már használtam fel fogas készítésekor, amiről ITT olvashattok.

Az íróasztal hátsó lapjára 15 cm magasságban táblafestéket festettem fel, szintén country zöld színben.




A jelenlegi terveim szerint kissé átalakul ismét az asztal, de maradnak meg elemek is, azaz: a fehér alap, a krétasáv, és a szekrényajtó rombusz mintája, viszont a asztallap mintája megy :). Ennek az az oka, hogy ahhoz a munkához, amire én használtam, nem volt túl strapabíró. Néhol festékes lett vagy a lecseppenő transzferoldat miatt felpúposodott egy helyen a dekorfesték :). A tisztítása ezért macerássá vált, általában súrolószerrel estem neki, amit viszont meglepően jól bírt :).

Tárolás szempontjából kevés helyet biztosított, például nem fért rá a nyomtató és a "kreatívkodó" kellékeket ott tároltam, ahol éppen helyet tudtam szorítani. 




Megjegyzések