Tengerész stílusban


Imádom a kagylókat. Az évek során kaptam, gyűjtöttem, vásároltam, sok-sok színben és formában. Mostanáig egy üvegtálban tartottam őket, de az elmúlt időszakban akárhányszor rápillantottam, csak a porfogót láttam meg bennük. Új tárolási formát akartam, ami meg is mutatja a kagylókat és mégis zárt helyen vannak.
Így ismét elő vettem a jó öreg befőttes üveget..., azaz egy régi eredetileg instant kávét tartalmazó üveg lett a kiszemeltem. Tetszik a formája, a mérete és a csavaros fedele. 

Vidám, tengerész stílust álmodtam meg...




Az üvegre a nyár szavait választottam: Summer, Sun, Shells, Sea. A szavak betűtípusa Segoe Script lett, körvonalas, ezt 72-es betűméretben és a szavakat egymás alá, némileg elcsúsztatva kinyomtattam. 


A stencilemet az üveg felületre rögzítettem celluxszal és a Dremel gravírozójával az üvegbe véstem a szavakat. Most volt először alkalmam használni a gravírozót és rögtön üveg felülettel kezdtem :). A Dremel 290-esemhez keményfém gravírozócsúcsot kaptam "gyárilag", ami többféle felületen is használható: műanyag, keményfa, üveg, kerámia, puhafa, bőr. Valószínűleg szebb és jobb hatást lehet elérni a gyémánt gravírozó csúccsal, ami hosszabb élettartamú és keményebb anyagokon is használható, mint például üveg. De úgy gondoltam, hogy kezdésként jó lesz ez nekem a meglévő fejjel is. Könnyű használni, s egy kis gyakorlás után szerintem csúcs-szuper dolgokat lehet vele alkotni.
Azért biztos, ami biztos alapon feltettem a művelet közben a napszemüvegem, egyébként az anyagot porrá zúzza, szóval semmi pánik :).







A vésett szavakat piros, fehér és kék akril festékkel (Pentart, Deka) festettem ki, majd matt lakkal is rögzítettem.


A kupakot alapoztam, majd fehér akrillal festettem, végül kék akrillal dekoráltam. Szivacs ecsetet használtam, így szép egyenletes felületet kaptam.



Az üveg nyakára került még kötöző madzag. Az itthon épp kéznél lévő madzag vékony volt, így "sodrós" technikával kicsit vastagabbá tettem, amiről már a korábbiakban írtam Itt. Egy kagylót a gravírozó segítségével kifúrtam, s rákötöttem a madzagra.



A kagylókat átmostam és száradás után már csak meg kellett velük töltenem az üveget.


Íme az új tengerész stílusú kagylótartóm:






Megjegyzések