Karácsonyra készülődünk

Minden ajándékozásnál törekszem arra, hogy - ha nem is teljes egészében -,de legyen benne valami egyedi és kézzel készített, s a megajándékozott személyiségéhez szóljon.
Idén karácsonykor sincs ez másként. Párom lánya, Eszter segítséget kért német barátai ajándékainak elkészítésében. Ez önmagában talán egyszerű feladat, de ő 16 barát részére kis költségvetésben gondolkodott - ezzel én is egyet értettem. 

Az ajándékok vezérfonala, s néhány kellék Eszter fejében már megszületett. Nagyijától szerzett karácsonyi képeslapokat és borítékokat, melyekre karácsonyi formákat rajzolt és színezett. 
A borítékokba személyre szóló fényképek és a megírt karácsonyi képeslapok kerültek. A fényképeket vastagabb kartonra nyomtattam, majd lamináltam. 



A karácsonyi díszeket közösen készítettük el, mindenki csomagjába került egy csillag. A csillag díszek rétegelt falemezből készültek, melyeket hobbi boltban vásároltam. Akril festékkel festettük le (Pentart és Deka termékeket használtunk), amire Eszter ezüst színű lakk filctollal írt karácsonyi jókívánságot. Lelakkoztuk és szalag került rá.



Totó is részt vett a készülődésben. Ő ott segít, ahol tud... :)


A csomagba és mellé került még mézeskalács is. A kiszúró forma természetesen nem lehetett más, mint kutyás. Eszter az Állatbarát Alapítvány önkéntese, s a német barátai az alapítvány testvér szervezetének tagjai, önkéntesek és állatszeretők. 
A mézeskalács elkészítése nagyi segítségével történt. Minden megajándékozott neve és kutyájának neve rákerült egy-egy mézeskalácsra, melyeket a csomagokba raktunk és készült még pluszban is kalács, hogy legyen mit majszolni :).

A kutyás kiszúró formát hobbi boltban találtam, az utolsó darab volt..., nagyon örültem neki, hogy minden kelléket szinte egy helyen tudtam beszerezni, s nem kellett még a kiszúró formát külön keresgélni.


A majszolós mézeskalácsokat külön dobozba raktuk. Ezt a szív alakú dobozt szintén a hobbi boltban vásároltam, amit kutyás szalvétával vontam be. Szintén nagy öröm volt, hogy karácsonyi hangulatú kutya figurás szalvétát találtam :).
A doboz bevonásához szalvétatechnikát alkalmaztam. A ragasztás előtt lealapoztam (Pentart alapozó festékkel).




Miután készen voltam a tető bevonásával, az oldalát a Deka rubin akrilfestékével festettem le, illetve a doboz alján a szív formához igazodva, vonal mentén is került rá a rubin festékből.




A csomagok Németországba utaztak ki, így szükség volt egy nagyobb dobozra, amibe egybe pakolhatjuk az ajándékokat. Egy fénymásoló papírokat tároló dobozt választottam, a munkahelyem ebből elég sok felesleg van. Ezt szintén átalakítottuk szalvétatechnikával közösen Eszterrel: alapozás, kutyás szalvéta ragasztása, festés, lakkozás, és a végén még itt-ott keletkező hibák kijavítása. :)





Ekkor Totó már nagyon elfáradt... :)


Minden önálló csomaghoz terveztem egy egységes kísérő kártyát: a kártyát, s a rajta lévő mintát, képeket PhotoScape programmal szerkesztettem egybe.


A kártya tetejét kilyukasztottuk, szalagot fűztünk bele, s Eszter mindegyiket ellátta a megajándékozott nevével.


Minden csomagba került: rajzolt boríték - fényképpel és képeslappal, csillag dísz, nevekre szóló mézeskalács, egy kis hazai Balaton szelet és Kojak nyalóka :).


Azonban van egy-két csomag, melybe plusz dolgok is kerültek: karkötők - melyet Eszter önkéntes barátja készített, gravírozott fa kulcstartó, fa karácsonyos hűtőmágnesek, gravírozott fa kanál a lecsó receptjével - egy főzni szerető barátnak, egy kis hazai pálinka kóstoló Karcsi bácsitól.
Karcsi bácsi pálinkájához az eredeti címkét kicsit átdolgoztam. A címkét öntapadós papírra nyomtattam, s ez került a palackra:


Eredeti elképzelés szerint az ajándékok becsomagolása celofán papírral történt volna. Volt még itthon megmaradt celofán, de sajnos a csomagoláskor szembesültem vele, hogy 16 csomagra nem elég és nem is olyan mutatós. Szorított az idő, úgyhogy gyorsan elszaladtunk a Sparba és vettük egységes legyártott mikulás zacskókat :) Nem olyan kreatív, de a célnak megfelelt és az ára is elég kedvező volt.
Becsomagoltunk mindent, bedobozoltunk mindent, szalagot megkötöttük, végül egy mindenkihez szóló levél került még a dobozra.



Íme a végső eredmény:




A készülődés minden percét élveztem, mókás volt Eszterrel együtt dolgozni. S az ajándékok tegnap este útra keltek...

Megjegyzések